Excursió

Més informació: Congost Mont-rebei

El dissabte 8 d’Octubre es realitzarà una sortida d’un dia per un dels paratges naturals més singulars de Catalunya: el Congost de Mont-rebei.

El Congost de Mont-rebei (El Pallars Jussà, La Noguera) té una extensió d'unes 600 hectàrees. El riu Noguera Ribagorçana en travessar la serra del Montsec, separa el Montsec d'Ares del Montsec de l'Estall i constitueix l'únic gran congost de Catalunya que es manté més o menys verge sense que el travessi cap carretera, ferrocarril o línia elèctrica. Únicament hi ha un camí de ferradura parcialment excavat a la roca que permet gaudir d'una manera molt espectacular d'aquest indret. Les parets del congost arriben a assolir més de 500 metres de caiguda vertical, amb punts on l'amplada mínima és de només 20 metres.

Excursió al Congost Mont-rebei

La sortida esta prevista a les 8:30 i restarem tot el dia al Congost. Està situat a una 1h 30‘en autobús de la ciutat de Lleida. Ens acompanyarà un guia expert. Podrem gaudir d’un paisatge espectacular i d’un ampli ventall de especies de fauna i flora, algunes emblemàtiques i de notable interès. Si la sort ens acompanya, podrem observar-hi alguns exemplars de l’herpetofauna que habiten aquest paratge natural. Us animem a participar-hi.

Si us plau, si estàs interessat en participar a l’excursió indica-ho en l’aplicació d’inscripció o el primer dia del congrés al recollir la documentació.

Excursió al Congost Mont-rebei
Excursió al Congost Mont-rebei fotografia (1,2,3) © Carles Carrera